Американският предприемач Еверет Тейлър превърна апартамента си в Долен Манхатън във функционално и силно персонализирано пространство за съвременно изкуство.

Лофт в Манхатън: Дом или галерия за модерно изкуство?


Текст:Деница Митева

Еверет Тейлър, 31-годишният маркетинг директор на онлайн платформата за изкуство Artsy, пристига в Ню Йорк миналата зима, само месеци преди обявяването на първия локдаун. Бързо почувствал се „у дома“, високо над  известната Канал Стрийт, където блясъкът на Сохо среща тихoто очарование на Трайбека, той превръща новия си лофт в експозиция на съвременното афроамериканско изкуство – с почит към миналото, но и с поглед към бъдещето.

На масата, скулптура от Еманюел Масийон

„Приятелите ми настояваха да разгледам места като Харлем или Бруклин, които са страхотни, но пристигайки от Лос Анджелис, исках да имам възожността да се разхождам навсякъде. И ето – сега живея само на 4 минути пеша от офисите ни на Бродуей!“ – споделя Тейлър, който е и основател на ArtX и няколко стартъп компании за софтуер и дигитален маркетинг.

Картини на Бритни Лийн Уилямс (вляво) и Флойд Стрикланд.

Локацията обаче е само едно от съображенията, които Еверет Тейлър има, когато избира новия си дом. Лофтът, с частен покрив и завидна по обем площ от голи стени, е и достатъчно голям, за да побере личната му мултимедийна колекция, която събира още докато живее в бившия си (и по-голям) апартамент в Калифорния.

Тейлър до творба на Вон Спан.

„Да посещавам музеи, галерии и панаири в Лос Анжелис беше моят начин да се погрижа за себе си“, казва роденият във Вирджиния Тейлър, който има щастието да бъде напътстван през лосанджелиската арт сцена от колекционера Артър Луис и галеристката Мариан Ибрахим. „Когато най-накрая се сдобих с първата си картина през 2017 г. (абстрактно платно на художника с афролатински произход Джон Хен), разбрах и колко още много мога да направя с всички празни пространства около себе си.“

Произведение на Женевиев Ганяр в трапезарията

Днес тези пространства са всичко друго, но не и празни. От всекидневната до стълбището, чак до прикритото перално помещение, стените буквално преливат от творби на чернокожи художници от всяко кътче на Африканската диаспора. Произведения на известни афро артисти като Амоако Боафо (Гана) и Жаде Фадоютими (Нигерия) се смесват с ценни експонати на утвърдени американски таланти като Сам Гилиъм, Дерик Адамс и Хенри Тейлър. Именно Хенри рисува и любимия на Еверет портрет през последната му вечер в Лос Анджелис. „Хенри ми е като по-голям брат“, споделя американският предприемач и продължава: „Просто се мотаехме безцелно, когато каза „Хайде да отидем в гаража!“ и за два часа нарисува портрета, който се превърна и в най-ценното ми притежание.“

Картина на Джон Хен в горната част на стълбите.

Всъщност подкрепата на цветнокожи художници е повече от страст за Тейлър. Той помага на Artsy да популяризира повече и разнообразни таланти чрез нова дигитална платформа, представяща галерии, създадени от чернокожи. А реализираната от него кампания за общодостъпно изкуство в нюйоркското метро, посветена на работниците, се превръща и във водеща професионална философия. „Искам да помогна за създаването на по-справедливо „игрално поле“ за чернокожите художници и черното изкуство“, казва Тейлър.

„В живота си не мога непременно да поправя неравенствата, открити в модната, дизайнерската или музикалната индустрия, но мога да постигна промяна в света на изкуството.“

Творби на Девин Б. Джонсън (вляво) и Ферари Шепард.

В близка перспектива Еверет Тейлър планира да отвори и музей в Ричмънд, където да представи колекцията си и да подчертае силата на изкуството и колекционерството пред бъдещите поколения.  „Светът на изкуството все още е нов за хора като мен, които могат да пристигнат в галерията с маратонки и качулка. Но искам да покажа на цветнокожите деца, че да имаш живот, изпълнен с изкуство, е наистина постижимо.“

Тейлър с творби на Джерел Гибс (вляво) и Сам Гилиъм. Сам Гилиъм / Artists Rights Society (ARS), Ню Йорк.

Източник: Architectural Digest

Снимки: Sean Pressley за AD