На гости на Ким Кардашиян и Кание Уест


Когато Кание Уест и Ким Кардашиян за пръв път виждат бъдещата си къща, и двамата са с различни чувства и реакции. „Минахме покрай тази невероятно екстравагантна къща, докато се разхождахме из квартала. Отивах на разходка на север, за да мога да премахна част от натрупаните мазнини от времето, когато бях бременна „, спомня си Ким за лятото на 2013 г.“ Всъщност в този момент не знаех стила на Кание, но помислих, че къщата е съвършенна. Кание беше по-малко ентусиазиран. Той каза: „Това е може и да стане.“

Почти седем години и още три деца по-късно, семейство Кардашиян-Уест са превърнали този имот в един от най-завладяващите и странни  примери за домашната архитектура на планетата. Метаморфозата на къщата от крайградския стил до футуристичния белгийски манастир, както самият Кание го описва, е история за пробване на различни неща и страст.

Въпреки че архитектурата и интериорният дизайн едва наскоро излязоха на преден план като области на интерес за Кание, той има това привличане към тях вече от години. „Когато растях в Чикаго, преди интернет епохата, ходих в местния Barnes & Noble, за да разгледам Architectural Digest и други дизайнерски списания, заедно с модните и рап заглавия“, казва Кание. „Баща ми ме насърчаваше. Винаги имаше оризова хартия за мен да надраскам нещо. “

Кание успя да се отдаде по-сериозно на дизайна, едва след като музикалната му кариера стигна своя връх и се сдоби с множество интересни произведения и мебели от международни панаири и галерии.  „Продадох моя Maybach, за да взема Royère. Хората ми казаха, че съм луд за това, което съм платил, но трябваше да го имам ”, казва Кание за дизайнерския трофей. Един от тези хора е съпругата му. „Наистина не знаех нищо за мебелите, преди да се срещна с Кание“, признава Ким, „Но да бъда с него беше изключително образователно. Вече се гордея с това, че знаем какво имаме и защо е важно. “

Странстванията на двойката през международния дизайн в крайна сметка ги отвеждат до прочутия белгийски дизайнер и производител Axel Vervoordt, когото Кание среща на панаири и изложения на антики в Маастрихт и Венеция. Първоначално музиканта е впечатлен и съсредоточен върху дизайна на Vervoordt с подпис – маса с плаващ камък със заоблени ръбове, които сякаш капсулират съблазнителната простота и естетиката на уаби-саби. „Когато видях каква работа върши, реших, че този човек може да проектира къщата на Батман. Трябваше да работя с него, „казва Кание и добавя:“ Това беше истински обрат – да накарам Аксел да дойде в Калабасас, за да преработи къщата. “

Vervoordt признава, че това е била малко вероятна среща на сходни умовете. „Не съм от поп света, нито от рап света. Но намерих Ким и Кание за прекрасни човешки същества. Имаме общи ценности в живота, важни човешки ценности, като уважение към красотата и духовността на изкуството “, казва дизайнерът. „Можете да го наречете религия, но това е може би извън религията, търсене на космически ценности на мира и положителна енергия. Имахме много дълбоки разговори за пространството на ума и значението на тишината. “

„Кание и Ким искаха нещо съвсем ново. Не говорихме за декорация, а за някаква философия за това как живеем сега и как ще живеем в бъдеще. Променихме къщата като я пречистихме и продължихме, за да я направим по-чиста и по-чиста “, обяснява дизайнерът. На практика тези възвишени амбиции се превръщат в  преобразуване на пропорциите на многото стаи в къщата, всички от които са облечени в светеща, почти бяла мазилка и акцентирани с други бледи естествени материали. „Пропорциите са украса“, казва Кание за изчистената архитектура. Обзавеждането, сведено до минимум, се състои главно от характерните фини дизайни на Vervoordt, придружени от симпатични творения от рода на Royère и Pierre Jeanneret.

„Единственото общо нещо, което Кание и аз имахме бе предпочитанието ни към неутрална палитра. Обичам простотата на дизайна. Всичко във външния свят е толкова хаотично. Обичам да идвам на място и веднага да усещам спокойствието ”, казва Ким. Що се отнася до безкомпромисния минимализъм, тя предлага различна перспектива: „Кание ще излезе с най-откъснатите идеи и аз бих казала:„ Това не е нормално. Имаме нужда от чекмеджета! „Аз бях гласът на функционалността.“

Човек може да се зачуди за предизвикателствата да отгледаш четири малки деца в толкова девствена, кремаво оцветена среда, но Ким и Кание бързат да посочат, че къщата е изключително благоприятна за деца – и то не само в по-традиционно затрупаните пространства за игра и детски спални, прибрани извън основните социални зони. „Децата карат скутерите си по коридорите и скачат по ниските маси на Аксел, които използват като вид сцена. Тази къща може да е казус, но нашето виждане за нея е изградено около семейството ни “, настоява Кание. Ким отсича: „В крайна сметка не го приемаме твърде сериозно. Няма да бъдем фанатици “, казва тя.

Източник: Architectural Digest