Тиаго Клафке за значението на архитектурата в гейм индустрията


В следващите редове ще видите мнението на Тиаго Клафке, старши художник по околна среда на Blizzard Entertainment за това каква роля играе архитектурата в гейм индустрията.

„Вярвам, че работата на художник в околната среда е временно да пренесе зрителя до друга реалност. Добре изградена среда има силата да предава много фини неща, като емоции, чувства и усещания. Това потапяне може да се извърши от художника експертно, използвайки комбинация от техники, които не са много очевидни за необученото око. Тъй като в игрите обикновено изграждаме измислени светове, ние имаме пълна свобода да проектираме пространствата си по начин, който усилва нуждите на разказа. Можем да разместваме нещата наоколо, да проектираме невъзможни сгради и материали и да композираме сцените по начин, който не е задължително да има смисъл, но това предава това, което искаме да изразим.

В повечето случаи играчите обръщат повече внимание на околната среда, когато търсят насоки къде да продължат. Понякога това може да е самотен прожектор на тъмен ъгъл, друг път е внушителна структура на заден план. Нищо не е по-досадно в една игра от това да не знаем къде да продължим! Следващият път, когато играчът наистина спре да се съсредоточи върху околната среда, е когато тя му се струва красива и интересна.

Не е необходима диплома по архитектура, за да бъдете 3D художник по околна среда, но ако го направите, това е огромно предимство! С 3D имате пълна свобода да създавате всякакъв вид структури, за които умът ви може да измисли, без да се притеснявате от гравитацията, материалните разходи, труда и т. н… Можете бързо да прототипирате идеи, да се разхождате из пространствата си и да ги демонстрирате пред другите. Комбинирайте това с VR и възможностите са безкрайни! Наистина виждам това като допълнително умение за всеки архитект. Това наистина ще развихри въображението ви. Ако искате да се потопите в този свят, в интернет има много източници на информация, но това може да бъде объркващо, ако не знаете откъде да започнете.”

Източник: archdaily.com