Зашеметяваща вила в Палм Спрингс бе възстановена в шика на 1960-те


В Сан Симеонита в долината Коачела в Калифорния, дизайнерът Антъни Кохран възстанови невероятният блясък на имот със съвременен усет.

Като почитатели на дизайнери икони на от 60-те години на миналия век, Ед Коул и Кристофър Уиганд винаги са били очаровани от Палм Спрингс. Когато двойката, живееща в Токио, започнала да търси втори дом, те се насочили право към пустинята в Южна Калифорния в търсене на имот от средната на 20-ти век, който да е запазил първоначалния си характер. Усилието не било толкова лесно. Някои продавачи се оказали сдържани, а други били реновирали резиденциите си до неузнаваемост.

В крайна сметка се появил нов обещаващ обект: застроената къща, мечта на холивудския дизайнер на декори Джеймс Макнафтон от началото на 60-те, която станала известна като San Simeonita.

Вилата била изградена в т.нар „Паладийски стил” (на името на венецианския архитект Андреа Паладио), в който преобладавали куполите и колонадите, вдъхновени от времената на Римската империя.

Тя била собственост на медийния наследник Джордж Рандолф Хърст, който бил домакин на пищни партита за държавници и знаменитости, там той подслонил и племенницата си Пати Хърст след популяризираното й отвличане през 1974 г.

„Бяхме привлечени от къщата много пъти, без да знаем истински нейната история. Отпред тя изглеждаше впечатляващо, загадъчно и малко страшно, въпреки че нямаше много намеци за това, което се крие зад вратите.“, разказва Уиганд.

Ето какво намерили зад извисяващата се порти обковани с месингови медальони: 740 кв. м  стъклени стени, заобиколени от статуи в римски стил и гледки с колонади и красиви басейни, всички обединени от панорамна гледка към долината Коачела.

Къщата била по-голяма и изисквала повече работа, отколкото Уиганд и Коул искали (някои от архитектурните детайли на създателя и Джеймс Макнафтън били премахнати и имало няколко грозни допълнения), но тя все още пазела оригиналния си характер.

 С помощта на интериорния дизайнер Антъни Кохран и изпълнителя Stoker Inc., двойката успяла да възстанови блясъка на имота, създавайки модерна интерпретация от 21-ви век на визията от 60-те години на Джеймс Макнафтън.

Не съм сигурен, че някой от нас наистина знаеше, в какво се забъркваме. Беше фантастично предизвикателство да накарам имота да се почувства модерен, като същевременно напълно запази усещането за миналото.“ – споделя дизайнера Антъни Кохран

Той и клиентите му имали късмета да разполагат с архивни списания – включително история на вилата, публикувана в Architectural Digest през 1963 г. В нея имало снимки на ранния декор и оформление на дома. Тези снимки напътствали например обновяването на външния басейн, който запазил статуите и колоните си, но изгубил обемния си бар и ограждащите го парапети.

Вътре Кохран бил трябвало да осмисли как адекватно да разположи и огромната колекция от мебели на Уиганд и Коул, която включвала всичко – от италиански антики, принадлежали някога на семейство Хърст, до серия модерни статуи от метал и минерали.

Всичко било напаснато чудесно. „Никога не съм работил в къща с родословие. Ето защо за мен беше важно да направя нещо, с което Палм Спрингс и собствениците да могат да се гордеят.“ – казва дизайнерът.

Снимки и източник: Architectural Digest.